środa, 6 lipca 2016

Pomoc zdalna zamiast serwisu? To możliwe!

Nierzadko zdarza się tak, że nasz smartfon przestaje funkcjonować tak jak powinien. Nie koniecznie musi być to spowodowane samym urządzeniem, a jego oprogramowaniem, a w tym przypadku problemem z Androidem. Co wówczas robimy? Kierujemy się do sprzedawcy, salonu danej sieci komórkowej bądź do samego serwisu. Amerykański gigant ma na to inny sposób!







Nikt z nas nie lubi jak coś się psuje. Problem pogłębia się, jeśli psujący się sprzęt utrudnia nam pewne plany, które chcieliśmy zrealizować! Jeśli tego byłoby mało, sprawę potęguje niekiedy długi okres oczekiwania na powrót zgłoszonego urządzenia w nasze ręce! Jednak jeśli awarii uległ jakiś element systemu, które moglibyśmy sami naprawić? Oczywiście, mając na względzie gwarancję, nie możemy ingerować ani w system, ani w same urządzenie. Co powiecie na zdalną pomoc techniczną?






Czy to oznacza, że nie będziemy musieli już zgłaszać sprzętu na reklamację w klasyczny sposób? Niestety, ale nie. Problem z naszym smartfonem czy tabletem nie koniecznie musi wiązać się z oprogramowaniem. Również, nie zawsze można wszystko zrobić “na odległość”. Mimo wszystko owa “zdalna pomoc techniczna” znacznie ułatwi życie zarówno klientom jak i pomocy technicznej! Warto jednak powiedzieć, że pomysł ten nie został stworzony przez Google’a, a jest on wykorzystywany w wielu innych firmach! Z doświadczenia mogę powiedzieć, że jest to naprawdę świetna rzecz. ;)





Przechodząc do sedna sprawy. Należy powiedzieć, że ów patent będzie obejmował jedynie posiadaczy Nexusów! Wraz z pojawieniem się najnowszego Androida N, wybrane Nexusy otrzymają aplikację Google Support. Za jej pomocą, uzyskamy połączenie zdalne z pracownikiem Google’a, który postara się wyeliminować dokuczliwy problem. Wg doniesień, w aplikacji ma z czasem pojawić się również czat audio oraz możliwość przeprowadzenia wideo rozmowy! Brzmi interesująco, nieprawdaż? Ciekawe tylko, jak sprawa będzie się miała w przypadku lokalizacji? Miejmy nadzieję, że nie przyjdzie nam komunikować się z Brytyjskim lub Niemieckim Supportem...




Szkoda tylko, że ten element będzie ograniczony do tak wąskiego grona odbiorców. Zapewne taki Samsung, LG, Sony czy HTC także mógłby uraczyć nas podobnego rodzaju usługą, ale to wiązałoby się z dodatkowymi kosztami, bowiem ktoś musiałby to obsługiwać! Cóż, to kolejny dobry powód by przy wyborze nowego smartfonu zdecydować się na zakup Nexusa! Co o tym sądzicie? Mieliście kiedykolwiek styczność ze zdalną pomocą techniczną? Zapraszam gorąco do komentowania i wzięcia aktywnego udziału na naszym forum! ;)

Google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz