poniedziałek, 6 czerwca 2016

Positionly - Wart Swej Ceny?

Aby otworzyć dobrze prosperującą stronę internetową nie wystarczy jedynie serwer i domena. Oczywiście, kreacja wymarzonej strony jest bardzo istotnym punktem, ale nie jedynym. Równie istotnym (o ile nie bardziej) jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Powinno tobie zależeć na dużej liczbie odwiedzających, co bezpośrednio przekłada się na ilość wyświetleń, a tym samym zwiększy przychody. Dlatego zapraszam ciebie do recenzji jednej z najpopularniejszych aplikacji wspomagających pozycjonowanie w sieci!






CO TO JEST POZYCJONOWANIE I Z CZYM TO SIĘ JE?

Gdy masz już za sobą proces tworzenia strony (niezależnie od przeznaczenia), wówczas należałoby się zająć pozycją witryny w sieci, a dokładniej, stosowanie odpowiednich fraz w treści strony, prowadzących do poprawy jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych, a im wyższe pozycje poszczególnych słów kluczowych, tym więcej wartościowego ruchu na twojej stronie. O co chodzi? Otóż, użytkownik poszukujący konkretnych treści, wpisuje wybrane przez siebie frazy w wyszukiwarce internetowej. Dla przykładu załóżmy, że użytkownik poszukuje instrukcji obsługi do iPhone 7. Co więc użytkownik wpisze w Google?

Przykładem może być “instrukcja obsługi do iphone 7”, “instrukcja pdf iphone 7”, itp. Zapewne, tego typu słowa kluczowe znajdą się na dziesiątkach stron internetowych, ale silnik wyszukiwarki zaproponuje nam w pierwszej kolejności te, które są najlepiej zoptymalizowane pod kątem SEO i cieszą się dużą popularnością wśród odbiorców. Więc, istotną rzeczą jest optymalne stosowanie słów kluczowych w treściach, które publikujemy na naszej stronie.

CZYM DOKŁADNIE JEST POSITIONLY?

Mam nadzieję, że udało mi się objaśnić zasadę działania pozycjonowania stron internetowych w sieci. Zatem, możemy przejść już do sedna naszego tematu, czyli aplikacji Positionly! Co o niej wiemy? Projekt wystartował pełną parą na początku 2012 roku, kiedy to na rynku już królowała nie tylko zagraniczna konkurencja, ale również rodzime projekty.




Positionly stawia na prostotę i czytelność prezentacji wyników SEO, dzięki czemu niemal każdy użytkownik aplikacji potrafi je z łatwością odczytać i zrozumieć. Ta przejrzystość i minimalistyczny, atrakcyjny wizualnie design aplikacji sprawił, że Positionly osiągnęło sukces nie tylko na polskim rynku, ale przede wszystkim na rynku międzynarodowym. Firma w dalszym ciągu się prężnie rozwija i stawia sobie coraz bardziej ambitne plany.



ZACZNIJMY OD POCZĄTKU, CZYLI CO OFERUJĄ TWÓRCY?

Przejdźmy jednak już do najważniejszego, czyli usług oferowanych nam przez twórców omawianego w niniejszym materiale projektu! Być może Positionly nie jest zbyt przesadnie bogaty w różnego rodzaju funkcje, ale czy ich niepotrzebny nadmiar nie utrudniłby poprawnego zarządzania naszą witryną? Zapewne, znajdą się wśród Was osoby nieco ambitniejsze, które zapragnęłyby wykorzystania dodatkowych narzędzi i dla nich mam całkiem dobrą wiadomość! Otóż, jak mi wiadomo, ekipa odpowiedzialna za aplikację ma już w zanadrzu garść interesujących funkcji! W niedługim czasie mają zostać one zaimplementowane wraz z nadchodzącą aktualizacja aplikacji!




Pierwszym elementem, z którym będziemy mieli do czynienia jest Kokpit. W tym miejscu zamieszczone są najważniejsze informacje dotyczące strony internetowej. Od linków przychodzących, średniej pozycji naszej witryny w wyszukiwarkach, aż po podsumowanie rankingów wyszukiwań. Znalazło się również miejsce na tabelkę, w której widnieją strony objęte przez Positionly oraz ich najważniejsze wskaźniki dzienne. Pokrótce postaram się zaprezentować wspomniane przeze mnie elementy kokpitu...

ZARZĄDZANIE STRONĄ...

W zakładce “Strony” znajduje się wiele pożytecznych narzędzi, które w mniej lub bardziej bezpośredni sposób wpłyną na wysoką pozycję naszej strony w sieci. W głównej części tejże zakładki odnajdziemy krótkie podsumowanie obecnej pozycji w rankingu naszej strony, które zestawione jest z wynikami naszej konkurencji. Co pewien czas algorytm Positionly informuje nas o konkurencyjnych stronach, które posiadają wyższy współczynnik fraz w rankingach.




Zapewne spytacie, po co nam to? Otóż, uprzednio dodając wspomnianą konkurencyjną stronę, możemy w późniejszym etapie stworzyć raport porównawczy. Pozwoli nam to na porównanie pozycji słów kluczowych wykorzystywanych przez nas i naszego konkurenta. Prócz inteligentnych wydarzeń, możemy w prosty sposób podejrzeć frazy jakie zostały przez nas dodane w ostatnim czasie oraz zadania jakie sobie przydzieliliśmy. Wszystko to możemy sobie w prosty sposób filtrować do preferowanego przez nas podglądu.




W zakładce Przegląd, możemy w prosty i przejrzysty sposób przyrównać naszą średnią pozycję słów kluczowych do dowolnego konkurenta. W tej zakładce zobaczymy poziom i źródła ruchu na naszej stronie. Prosto, rzeczowo, na temat i bez zbędnych dodatków, które mogłyby skomplikować nam dokonywanie analizy i wyciągania niezbędnych wniosków. Jednakże w zakładce Frazy zaczyna się prawdziwa zabawa!




W tejże zakładce znajduje się tabela wszystkich, dodanych przez nas fraz kluczowych ułożonych w kolejności alfabetycznej. Kolejne kolumny prezentują aktualne pozycje słów kluczowych dla nas, dla naszej konkurencji, a także popularność danej frazy w wyszukiwarkach. To daje nam ogólny pogląd na temat sytuacji naszej strony w sieci, czyli efektów optymalizacji treści, a także budowania linków zwrotnych. Używane przez nas frazy można łatwo grupować, co wzmocni przejrzystą prezentację danych.




Kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę są Linki. W tym miejscu aplikacja Positionly informuje nas dokładnie o tzw. linkach pozyskanych, a także tych które utraciliśmy! Utracone linki to te, które dłużej już nie istnieją - np. domena, na której się znajdowały zniknęła z sieci. Istnieją, ale nie sprowadzają do nas użytkowników z innych stron. Wówczas dany link nie tworzy żadnego ruchu sieciowego i blado wypada w ewentualnych wynikach wyszukiwarki internetowej. Czym są jednak linki, które pozyskujemy? Otóż, są to elementy będące bezpośrednim łącznikiem między nami, a drugą stroną np. zaprzyjaźnioną stroną internetową, blogiem lub sklepem internetowym. Dla ułatwienia wyobrażenia sobie tego warto przytoczyć pewien przykład





Załóżmy, że jakiś potencjalny serwis posiada całą gamę linków kierujących do materiałów o tematyce cieszącej się ostatnio dużą popularnością. Jak się okazuje jeden z adresów prowadzi donikąd, co możemy dość zręcznie wykorzystać!   Bowiem, jeśli znamy ogólny temat materiału, który na obecną chwilę nie istnieje i jesteśmy go w stanie “odtworzyć”, wówczas pozostaje nam nic innego jak skontaktować się z administratorem strony z owym linkiem i podmienić martwy link naszym! Wówczas użytkownicy będą kierowani do nas, co przyczyni się do zwiększenia liczby wyświetleń naszej strony. Mały sukces, a cieszy! ;) Tak oto tym sposobem pozyskaliśmy działający i dobrze prosperujący (dla statystyk naszej witryny) link!




Przechodząc  dalej, mamy okazję rzucić okiem na Notatki. W tym miejscu możemy zarówno zaobserwować wydarzenia zanotowane przez sam algorytm Positionly, jak i również notatki sporządzone przez nas samych. Ponadto, notatki możemy również nanosić na same wykresy. Dzięki temu możemy w prosty i szybki sposób śledzić na bieżąco wydarzenia, które wzbudziły nasze zainteresowanie jeśli chodzi o zmiany w rankingach! Mała rzecz, ale przydatna!




Przedostatnią sekcją są Zadania. W obecnym czasie trwają testy tej usługi, stąd jej oznaczenie “Beta”. W tej sekcji znajdziemy wskazówki, wygenerowane przez aplikację, na podstawie wyników, które powinniśmy zastosować dla ulepszenia optymalizacji naszej strony. Mimo fazy “Beta”, funkcja ta działa naprawdę wyśmienicie! Nie, nie piszę tego po to by się przypodobać twórcom, ale stwierdzam jedynie fakt! ;)




Zadania mogą w pośredni sposób wpłynąć na lepszą widoczność naszej strony internetowej w sieci. Tworzenie cyklicznego raportu świadczącego o kondycji naszej strony, optymalizowanie strony poprzez dopasowywanie designu do aktualnych trendów, analizowanie linków przychodzących pod kątem ich jakości, ale również tworzenie specjalnie przystosowanego konta społecznościowego do swojej witryny! 




Ostatnim elementem zakładki Strony są Ustawienia. Do dyspozycji mamy najistotniejsze opcje takie jak: uwzględnianie wyników z map i wideo, ustawienie preferowanej przez nas nazwy naszej witryny oraz wybór wyszukiwarek jakie mają być brane pod uwagę przez algorytm Positionly. No i tyle w temacie.




RAPORTOWANIE…

Czas zająć się jedną z najważniejszych zadań dla osoby, która ceni sobie dobre wyniki swojego biznesu, czyli Raportowanie! Być może ta sekcja nie jest tak bogata w różnorodne ustawienia, ale warto jej się przyjrzeć nieco bliżej! Do wyboru mamy dwie opcje: raporty manualne oraz raporty cykliczne. W ustawieniach dla wersji manualnej mamy do wyboru jeden z czterech typów raportu:
  • Raport prosty - średnia ze zmian w pozycjach fraz naszej strony
  • Raport zaawansowany - zmiany w pozycjach fraz z każdego dnia
  • Raport linków - linki znalezione w wynikach wyszukiwania
  • Traffic report / Raport ruchu - raport rankingów ruchu sieciowego z każdego dnia




W przypadku wyboru jednego z dostępnych typów raportowania (prócz raportu linków), mamy dodatkową opcję wyboru typu ruchu sieciowego, który zostanie uwzględniony w generowanym przez aplikację raporcie. Do wyboru mamy takie opcje jak:
  • Ruch płatny
  • Ruch ograniczony
  • Ruch z linków
  • Ruch z sieci społecznościowych


Ponadto, w informacjach ogólnych możemy zdecydować o tym jaka strona podlega raportowaniu. Jako tło raportu wybieramy ewentualną konkurencję, wybieramy preferowaną grupę fraz jak i filtr fraz (frazy ze wzrostem pozycji, frazy bez zmian, etc.). Na koniec pozostaje wybór zakresu czasowego naszego raportu i gotowe! Wygenerowany raport możemy dodatkowo przesłać innemu użytkownikowi aplikacji, ale również osobie, która takowej nie używa! Wyjątkowo przydatna funkcja, nieprawdaż?




Raport możemy później dodatkowo pobrać w postaci pliku PDF lub CSV. Jak już mamy za sobą nasz pierwszy raport stworzony “ręczną” metodą, warto się zainteresować procesem robienia cyklicznych raportów. Jest to bardzo dobra opcja dla osób, które cenią sobie szybkość działania i brak konieczności powtarzania pewnych procesów w kółko. Przejdźmy zatem do Raportów cyklicznych!




Przed uprzednim stworzeniem raportu cyklicznego, musimy wpierw stworzyć odpowiedni szablon, dzięki któremu ów raport będzie generowany w cykliczny sposób. Opcje wybrania konkretnego rodzaju raportu są niemalże identyczne jak w przypadku tworzenia go drogą manualną. Z tym, że tutaj mamy dodatkową opcję wybrania częstotliwości tworzenia owego raportu. Pozostaje nam nic innego, jak generować i podziwiać owoce naszej ciężkiej pracy!




Stworzone przez nas cykliczne raporty można podejrzeć w zakładce Wygenerowane raporty. Z tego miejsca da się w prosty i szybki sposób pobrać dany raport w dwóch dostępnych formatach: CVS lub PDF. Tą informacją zamykamy temat raportowania i przechodzimy do Optymalizacji strony!




ZOPTYMALIZUJMY NASZĄ WITRYNĘ!




Cóż, w gruncie rzeczy w tym miejscu nie mamy zbytniego pola do popisu. Dlaczego? Element zwany “optymalizacją strony” umożliwia jedynie analizę i ewentualne naprawienie błędów krytycznych związanych z nieprawidłowościami związanymi stricte z naszą stroną. Funkcja ta na pozór wydaje się uboga i zbędna, ale potrafi nam zręcznie doradzić w kwestii poprawienia kondycji technicznej naszej witryny!




Funkcja optymalizacji strony w obszernej tabelce podaje nam zauważone przez siebie błędy, które okraszone są rzeczowym opisem oraz propozycją jak uniknąć ich w przyszłości. Wśród znanych problemów są m.in.:
  • rozmieszczenie słów kluczowych
  • zbyt duża liczba słów kluczowych
  • brak atrybutów ALT


Te i wiele innych błędów dzieli się na trzy kategorie takie jak: drobne, poważne oraz krytyczne. Pomoże to nam w pewien sposób łatwiej zauważyć błędy, które wymagają bezwzględnego usunięcia lub zmodernizowania jego źródła.




CO POSITIONLY MA DLA NAS DODATKOWEGO?

Twórcy aplikacji Positionly postarali się o zaimplementowanie pewnego i dość użytecznego dodatku, który przyczyni się w znaczący sposób na pozycjonowanie naszej strony w rankingach! Wspomnianym dodatkiem jest Keyword Mixer!




Ten osobliwy dodatek umożliwia nam łączenie różnych słów kluczowych w jedną spójną całość. Ułatwia i przede wszystkim usprawnia naszą pracę nad tworzeniem kolejnych kluczowych dla pozycjonowania naszej witryny fraz. Dodatek ten robi to, co jest w tym momencie najważniejsze.





POSITIONLY, A KONKURENCJA…

Jak każda tego typu aplikacja, Positionly ma swoją konkurencję.  Miejcie jednak na uwadze, że raczej próżno szukać polskiego odpowiednika tej appki, który byłby w stanie z nią konkurować! Ba! W obecnej chwili tylko globalne aplikacje do SEO mogą się równać z naszym rodzimym Positonly! Warto wspomnieć o tym, że aplikacja ma zaimplementowaną integralność z Google Analytics. Wówczas możemy w łatwy sposób porównać wyniki pozycjonowania naszej witryny na dwóch platformach jednocześnie. Tego typu opcji próżno szukać u konkurencji!




ZWIĘZŁE PODSUMOWANIE, CZYLI CZY WARTO ZAINTERESOWAĆ SIĘ POSITIONLY?


Pokrótce omawiana przeze mnie aplikacja SEO - Positionly, oferuje nam szereg najistotniejszych funkcji, które pozwolą nam na poprawienie i utrzymanie dobrej kondycji naszej strony internetowej. Twórcy być może nie “zalewają” nas całym ogromem różnorakich opcji, ale otrzymujemy przejrzyście wyeksponowane funkcjonalności takie jak: monitorowanie pozycji w wielu wyszukiwarkach, analizowanie linków zwrotnych, automatyczne raportowanie czy analizowanie wyników naszej konkurencji.




Ponadto, firma zapewnia nam zupełnie darmowy dostęp do aplikacji mobilnej Positionly na systemy Android oraz iOS. Szkoda tylko, że zabrakło opcji dla mobilnych okienek, co nie wyklucza możliwego pojawienia się takowej!

Jeśli już zdecydujecie się na dacie szansy Positionly, wówczas macie do wyboru jeden z czterech planów abonamentowych!
  • Medium    -  146 zł/mies. [500 fraz, 20 stron, 20 konkurentów, 10 tys. linków, 5 użytkowników]
  • Standard  -  300 zł/mies. [200 fraz, 50 stron, 50 konkurentów 20 tys. linków, 10 użytkowników, API]
  • Agency     -   604 zł/mies.[5000 fraz, 100 stron, 100 konkurentów, 50 tys. linków, 20 użytkowników, API, Personalizacja]
  • Platinum   -  1516 zł/mies. [12 tys. fraz, 500 stron, 500 konkurentów, 150 tys. linków, 100 użytkowników, API, Personalizacja]

Warto dodać, iż obecnie prowadzona jest promocja, która zapewnia 20% niższe ceny! Czas tej promocji jest ograniczony, zatem jeśli chcecie zdecydować się na jeden z wariantów, powinniście się pośpieszyć! Jeżeli jednak nie jesteście jeszcze przekonani co do Positionly, to nic straconego! Bowiem, twórcy oferują 14 - dniowy okres próbny, w którym poznacie wszystkie dostępne funkcje w tej aplikacji! Na koniec pozostaje mi poprosić Was o pozostawienie komentarza, który zobrazuje nam Waszą opinię odnośnie Positionly. Czy wg Waszej opinii jest warta swej ceny? Co Was urzekło w niej i co byście najchętniej poprawili? Gorąco zapraszam! ;)

VideoTesty.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz