sobota, 30 maja 2015

Przegrana walka Niemieckich wydawców z AdBlock Plus...

Reklamy jakie są, każdy wie. Przedstawiać ich raczej nie trzeba. Wiadomo również, jak często potrafią przyprawić przeciętnego użytkownika sieci o niemały ból głowy! Natrętnie wyskakujące okienka, których nie jednokrotnie nie sposób zamknąć, co zmusza nas do ponownego wczytania witryny, ale... na szczęście mamy program AdBlock, który przeszkadza pewnym ludziom w interesach...




Owe interesy, to nic innego jak zarobek z problematycznych reklam. Owszem, bywają również mniej natrętne kreatury, ale zdarza się to dość rzadko. Na ratunek pędzie AdBlock Plus, który może rozwiązać ten problem w prosty sposób... blokując go! Stronom zarabiającym na wyświetlaniu reklam, ów program się nie podoba. Tego dowodem jest ostatni pozew do sądu, skierowany przez niemieckich wydawców w Hamburgu.





Ich zdaniem, program nie działa w legalny sposób, co powinno być zabronione. Poza tym, blokujący program nie daje wydawcom utrzymywać się z reklam, co jest ich głównym źródłem utrzymania. Sprawa zatem wydaje się być jasna i oczywista. Jednak nie do końca, gdyż wg opinii tamtejszego sądu, AdBlock Plus nie łamie prawa poprzez umożliwienie użytkownikowi jego oprogramowania, blokowania niechcianych treści takich jak reklamy! Pozew oddalony. Podobny pomysł do owych wydawców mieli nadawcy telewizyjnie (również z Niemiec) RTL Interactive, Pro 7/Sat 1 w myśl inicjatywy Acceptable Ads. Pomysł jednak umarł śmiercią naturalną, gdyż wniosek został odrzucony na samym starcie procedury sądowniczej. Jak widzimy, przekonania użytkownika co do treści mu przekazywanych jest na pierwszym miejscy, co niebywale cieszy! Ciekawe jakby sprawa rozwinęła się w naszym kraju?!

ABP

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz