sobota, 9 maja 2015

Czy Spotify stanie do walki z YouTubem?

W kwestii udostępniania plików wideo, nie kwestionowanym królem na tym poletku jest YouTube. Przez jednych chwalony, a przez innych gardzony. Wszystko zależy od punktu widzenia, ale ten może się niejako zmienić, gdyż na horyzoncie pojawić może się niebawem, pewien konkurent dla Google-owskiego portalu broadcastingowego...






Gigant z Mountain View robi co może, aby tylko zachęcić użytkowników do korzystania akurat z ich usług. Niestety, ale pewne restrykcyjne dość zasady, uniemożliwia to przyjemną współpracę z ową platformą. Sprawy nie polepsza fakt, braku konkretnego konkurenta firmy, który stanowił by swoistą alternatywę dla analogicznych usług YT. Spotify ma plan wkroczenia na ten szczebel świadczenia usług.




Skąd taki informacje? Otóż, owa Szwedzka firma ma zamiar wykupić prawa autorskie niektórych materiałów wideo, a także jest w trakcie rozmów z potencjalnymi partnerami. Wśród nich wyłania się Time, Tastemade, Marker Studios oraz Fullscreen. Zatem, zapowiada się całkiem interesująco. Ponadto, nagrania zamieszczane na portalu Spotify mają mieć charakter bliższy profesjonalnego podejścia do sprawy, niżeli takie, które w większości zamieszczane są na YouTube. Wracając do walorów użytkowych, to każdy będzie miał opcję korzystania z konta płatnego (bez reklam) oraz bezpłatnego.





Sytuacja nabiera już tempa, gdyż już dwudziestego maja odbyć ma się konferencja szwedzkiej firmy w samym Nowym Jorku! Co na to panowie od YT? Czują się już zagrożeni, czy będą spać spokojnie, uważając, że nikt nie jest im w stanie zagrozić? Komentujcie! ;)

WSJ D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz