piątek, 17 października 2014

Cała prawda o rozdzielczości HD w grze Assassin's Creed: Unity...

W ostatnim tygodniu dowiedzieliśmy się o tym, w jakiej rozdzielczości będzie uruchamiać się gra w przypadku zarówno konsoli Microsoftu jak i Sony. Oba urządzenia miały wyświetlać produkcję w rozdzielczości 900p przy 30 kl./s. Co było spowodowane takim podejściem do sprawy? Pewna grupka ludzi stwierdziła, że powodem było wyrównanie szans dla konsoli Microsoftu. Okazuje się jednak, że powód był z goła inny...


Dosłownie wszędzie jest poruszany temat porównywania mocy obliczeniowych obu konsol. Która jest szybsza, która wyświetla najlepszą grafikę? Jedni twierdzą, iż obie konsole posiadają zbliżone parametry, ale na ogół sądzi się, że tą słabszą jest Xbox One. Jaki jest tego powód?



Powodem tego może być fakt, iż prawie przy każdej produkcji rozdzielczość oraz ilość wyświetlanych klatek na sekundę jest mniejszy w przypadku produktu Microsoftu niżeli Sony. Jest to główny powód drwin ze strony fanów PS4. Podobno Xbox One nie daje rady w płynnej pracy podczas włączonej gry przy rozdzielczości 1080p. W kontekście tego konkretnego tytułu. Powodem tego są podobno słabsze podzespoły, choć wcześniej mówiono o fabrycznej blokadzie software-owej. Jednak są osoby, które posiadają nieco inne zdanie.





Pewien programista współpracujący ze studiem Ubisoftu i przyczyniający się do tworzenia najnowszej odsłony serii o Asasynach i Templariuszach, wyraził zgoła odmienne zdanie. W jego mniemaniu, to obie konsole nie są praktycznie wcale uruchamiać gry w Full HD w sposób płynny. Jego zdaniem, wyłuskanie HD prawie graniczyło z cudem, niezależnie czy to było PS4 czy XOne. Świat gry jest tak potężny, że renderowanie go w 720p zajęło deweloperom całe miesiące! Za to, dojście do 900p udało im się zaledwie kilka tygodni temu! Także wbrew obiegowym opiniom, PlayStation 4 nie udźwignęło by 1080p. Programista przyznał, że posiadają umowę z Microsoftem, która nakazuje im wyrównywanie szans obu konsol. Wszystko po to by nikt nie kłócił się z powodu wyższej rozdzielczości. Trzeba przyznać, że jest to poniekąd słuszne podejście. Nieprawdaż?

NeoGAF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz