czwartek, 6 marca 2014

Wszystko już jasne. Apple przodownikiem w sprzedaży tabletów już nie jest i...

Szybko nim nie będzie. To jest wielce prawdopodobne. Do niedawna gigant z Cupertino miał powody do dumy, bowiem najchętniej kupowaną marką tabletów była rodzina tabletów iPad. Niestety, ale te czasy chwały powoli odchodzą w zapomnienie...

Pomimo wielkich założeń analityków, o tym jakoby stopa procentowa sprzedaży iPad'ów miałaby być większa od tych z preinstalowanym Androidem jeszcze do 2015 roku, sprawa okazuje się z goła inna.

Jeżeli wierzyć ostatnim doniesieniom analityków, urządzenia z Androidem na pokładzie stanowią 62% całego rynku! Dla porównania, tablety Apple'a stanowią 36 procent. Trzecie miejsce zamyka Microsoft z wynikiem 2,1%. Zauważmy przede wszystkim, że masa tabletów "low-end-owych" została wypuszczona w ostatnim roku, co nieźle podwyższa statystyki. Przecież wiemy, że Apple tworzy urządzenia za znacznie większe pieniądze, przez co znajduje on mniejsze grono odbiorców. Coś za coś. Tak czy inaczej, jeżeli chodzi o samodzielne wydawanie tabletów, to niekwestionowanym przodownikiem jest właśnie Apple. Dopiero na drugim miejscu plasuje się południowokoreański - Samsung, który posiada Androida. W jednej rundzie wygrywa Android, a w drugiej sam Apple ze swoim iOS-em na czele. Natomiast, kto wygra całą batalię? Czy Android przyczynie się do całkowitego wyparcia Apple ze wspomnianego działu technologicznego? Chyba, że Apple pokusi się o produkcję urządzeń z trochę niższej półki niż zazwyczaj? Raczej mało prawdopodobne, ale kto wie?

Gartner

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz